Bolesť krku a ramien

Nešpecifická bolesť krku a ramien postihuje zvyčajne dospievajúcich aj dospelých a zahŕňa napätie šije, natiahnutie krku, hyperextenziu krku, tenznú bolesť a ďalšie problémy s krkom. Bolesť je zvyčajne buď akútna (trvá menej než 3 týždne), alebo chronická (trvá dlhšie než 12 týždňov).

Čo môžete robiť:

  • Zlepšovať telesnú kondíciu: kondičné cvičenia a fyzické aktivity zahŕňajú aerobik, cvičenie na zvýšenie pružnosti, posilnenia svalov, výdrže a zlepšovanie koordinácie.
  • Pri liečbe ako akútnej, tak chronickej bolesti krku a ramien môžu byť prospešné určité druhy pohybových cvičení, ktoré by ste mali cvičiť niekoľkokrát týždenne. Ich cieľom je zvýšiť pohybový rozsah kĺbov.
  • Pri bolestiach krku a ramien sa odporúčajú tiež proprioceptívne a posilňovacie cviky. Proprioceptívny zmysel znamená schopnosť koordinovať telo v priestore. Proprioceptivita je dôležitá na kontrolu a stabilitu postoja a držania tela. Cieľom posilňovacích cvičení je zvýšiť svalovú výkonnosť predovšetkým v oblasti aktivovania svalov, výdrže a sily.
  • Pozrite sa na príklady cvikov pri bolestiach krku a ramien.
  • Liečba protizápalovými liekmi a analgetikami - lieky proti bolesti.

Produkty Voltaren

Voltaren EmulgelVoltaren Emulgel

Nesteroidný protizápalový voľnopredajný liek na vonkajšie použitie. Voltaren Emulgel je účinný pri liečbe bolesti a zápalov pohybového aparátu.

Viac informácií

Sprievodca bolesťou

Sprievodca bolesťouObjavte RADOSŤ Z POHYBU

Vyskúšajte náš jednoduchý interaktívny nástroj, ktorý vám pomôže nájsť tie najlepšie cvičenia, liečebné postupy a tipy vhodné práve pre vás.

Viac informácií

Cviky podľa druhu bolesti

Cviky podľa druhu bolestiCviky podľa druhu bolesti

Zistite, ktoré cviky vám môžu pomôcť predchádzať rôznym druhom bolesti - od bolesti chrbta až po bolesť kĺbov.

Viac informácií

©2017 skupina spoločností GSK alebo poskytovateľ príslušnej licencie.