Bolesť chrbta

Sprievodca bolesťou

Bolesť chrbta je častou príčinou návštevy praktického lekára a ešte častejšie návštevy ortopéda. Presnú príčinu problémov často nie je možné určiť a príznaky sa liečia analgetikami – liekmi proti bolesti. Medzi zvyčajné príčiny bolesti chrbta patrí natiahnutie krčných svalov, bolesti krížov, ischias (postihnutie sedacieho nervu) a vyskočené platničky.

Ďalšie informácie nájdete v časti Druhy bolesti.

Od akútnej bolesti chrbta (ktorá prichádza náhle a trvá najdlhšie 3 týždne) si môžete uľaviť týmito spôsobmi:

  • Užívaním liekov proti bolesti napr. vo forme tabliet alebo lokálne aplikovaných gélov alebo liečivých náplastí.
  • Cvičením. Dlhšia nečinnosť môže prejavy bolesti chrbta zhoršiť. Preto je odporúčaná chôdza a mierne naťahovacie cvičenia.
  • Pomocou teplých alebo studených kompresných zábalov, ktoré môžu pomôcť zmierniť bolesť.

V prípade pretrvávajúcej bolesti sa obráťte na svojho lekára.

  • Pri zdvíhaní ťažkých predmetov využívajte najväčšie a najsilnejšie kĺby a svaly vášho tela, t. j. používajte obe ruky, aby ste nenamáhali iba jednu oblasť tela.
  • Pri zdvíhaní ťažkých predmetov alebo pri práci v domácnosti sa vyvarujte prílišnému ohýbaniu alebo vytáčaniu chrbta. Ak pocítite bolesť alebo napätie, námaha je príliš veľká.
  • Posilňovanie brušných svalov môže pomôcť udržiavať pevnú chrbticu a tým zabrániť vzniku bolesti chrbta. Zaraďte naťahovacie cvičenia do vášho všedného dňa, pomôžete tak svojmu telu, aby nebolo stuhnuté, a následne mu pomôžete aj od bolesti.
  • Hoci bolesť chrbta obmedzuje vašu pohyblivosť, pokúste sa byť stále aktívnymi, ako to najviac ide. Ak napríklad pri hraní golfu cítite bolesť chrbta silnejšie, prestaňte na pár dní hrať. Ak vás už chrbát nebolí, potom môžete opäť začať hrať. Vždy sa ale snažte vyvarovať prudkých pohybov. Ak vás už nič nebolí, fyzická aktivita a cvičenie pomôžu chrbát posilniť a zamedzíte tak návratu bolesti.
  • Čím viac na svoju bolesť myslíte, tým viac ju cítite. Snažte sa myslieť na iné veci a venujte sa naďalej v maximálne možnej miere svojim zvyčajným činnostiam.

Cviky proti bolesti chrbta

Aktivita a pravidelné cvičenie je najlepší spôsob, ako bojovať proti bolesti chrbta. Nečinnosť môže vyústiť do ďalšieho zníženia pohyblivosti
a bolesť prehĺbiť. Nasledujúce cvičenia pomôžu vrátiť silu vášmu chrbtu. Ak s cvičením začínate, odporúčame cvičiť raz až trikrát denne 10 až 30 minút.

Kliknutím tu prejdite na odporúčané fyzické aktivity a cvičenia.

Liek proti bolesti chrbta

Voltaren Forte 2,32 % gél

Voltaren Forte 2,32 % gél je účinný pri liečbe bolesti chrbta, svalov a kĺbov. Voltaren Forte 2,32 % gél vďaka svojmu jedinečnému zloženiu gélu preniká hlboko do zapálených tkanív, ako sú kĺby, a pôsobí presne tam, kde je to potrebné. Okrem tlmenia bolesti a zápalu, zmierňuje opuch. Voltaren Forte 2,32 % gél sa ľahko nanáša a má upokojujúci a chladivý účinok.

Ďalšie produktové informácie nájdete v časti Lieky.

Čo je bolesť?

Čo je bolesťZákladné informácie o bolesti ako takej

Zoznámte sa bližšie
s podstatou bolesti – zistite, prečo je niekedy potrebná a ako zistiť jej zdroj.

Viac informácií

Neprestávajte sa hýbať

Neprestávajte sa hýbaťHľadáte nové spôsoby, ako sa udržiavať v dobrej kondícii?

Pomocou tohto jednoduchého nástroja si môžete vyhľadať cviky na udržiavanie telesnej kondície.

Viac informácií

Produkty Voltaren

Produkty VoltarenVoltaren - vráti radosť z pohybu

Voľnopredajné lieky registrované pod značkou Voltaren ponúkajú rôzne formy riešenia pri liečbe bolesti pohybového aparátu.

Viac informácií

©2017 skupina spoločností GSK alebo poskytovateľ príslušnej licencie.